Atlattığımız şu zor günlerden sonra satış gerçekleştirmek her zamankinden daha zor bir hal almıştır. Pandemi döneminde müşterilere erişim daha kısıtlıdır, müşteriler daha şüpheci ve satın alma kararını verirken de daha uzun süre düşünmektedir. Satın alım işleminden önce, satışı yapan kişiyi terletmek ile kalmayıp, aynı zamanda piyasaya göre fiyatın daha uygun olduğundan emin olmak istemektedirler

Bu yaşananların hepsi strese, kızgınlığa, daha düşük kar marjına, daha uzun süre mesai harcanmasına ve hatta daha az komisyona sebep olmaktadır. Bu yüzden satışı yapan kişinin bu rekabetten sıyrılabilmek için diğerlerinden bir farkı olmalıdır.

Satışı yapmak için telefon görüşmesi yaptığınızda, gerçekleştirdiğiniz bu telefon görüşmelerinin takibini yaptığınızda, soruları cevapladığınız da ve bitmek bilmeyen toplantılara katıldığınızda strateji geliştirmek için yeterli zamanınız kalmaz. Bunu daha kolay hale getirmek ve kendinize avantaj sağlamak için aşağıdaki etkili yöntemleri kullanabilirsiniz.

  

Daha kolay ve daha erişilebilir olun.

Günümüzde erişilebilirlik artık bir mecburiyettir ve bu iş hayatında da giderek artan bir öneme sahiptir. Müşterinizle iletişime geçmek istediğinizde sadece ulaşmak yeterli değildir, önemli olan müşterinizin size ulaşmak istediğinde ulaşmasıdır. İş telefonunuz ve faks numaranızın yanı sıra, müşterilerinizin size ait cep telefonu numaralarınıza da sahip olduğundan emin olun. Kendinizi her daim erişilebilir ve her türlü konu ve soruya açık olduğunuzun imajını verin. Bu müşterinin size duyduğu güveni arttırır ve potansiyel müşterilerinize de olumlu bir iz bırakır.

 

Müşterileriniz için değerli olun.

Sadece sattığınız ürün ya da hizmete değer katmak günümüzde yeterli değildir. Bu sistem çok eskilerde kullanılan bir sistemdi ama artık müşterilere onların işletme operasyonlarını, geleceklerini daha çok iyileştireceğinizi ve güvenliklerini daha çok artıracağınızı anlatan sunumlar yaparak daha önce yaptığınız çalışmalardan küçük küçük örnekler göstererek onlar için değerli bir varlık olduğunuzu kanıtlamanız gerekmektedir. Müşterilerinize, onlar için sizi bir adım öne çıkaracak getirileri sağlayın.

Sürekli yenilik yapın.

Müşterilerin sizi yeni ve farklı olan her şeyin kaynağı olarak görmesini sağlayın. Sizi düşündüklerinde akıllarına “Bu kez bakalım bize ne gösterecek?” gibi soruların gelmesini sağlayın. Sizi klasik bir satış personelinden ziyade, sürekli arayış içinde olan yenilikçi biri olarak görmelerini sağlayın. Bunu gerçekleştirdiğinizde, mevcut müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz sizinle buluşmak ve anlatacaklarınızı dinlemek için can atacaklardır.

Müşterinizin zamanını boşa harcamayın.

Günümüzde işletmelerde zamandan tasarruf etmek müşterilerin en önemli önceliğidir. Sağladığınız yüksek verimlilik ile müşterilere onların durumlarını anladığınızı gösterin. Evrak işlerini, gereksiz telefon konuşmalarını ve gereksiz uzatılmış konuşmaları minimum seviyeye indirecek yöntemler bulun. Onların zamanını çalmak istemediğinizi açık ve net şekilde gösterin.

Müşterilerinize karşı kararlı davranış sergileyin.

Müşteriler kendine güveni olan dik duruşlu profesyonel kişilerle çalışmak isterler. Boş ve gereksiz konuşmak müşterilere sizin kararsız ve kendinden emin olmayan ve hatta kafası karışık bir kişi olduğunuz hissi verir. Bunun yanı sıra, kararsızlık müşterilere sizin kırılgan bir yapıda olduğunuzu gösterir ve bu da müşterilerinizi elinizde tutmanızı zorlaştırır.

Tekliflerinizi kişiye özel hale getirin müşterilerinizin kendilerini özel hissetmesini sağlayın.

Tekliflerinizin değerini asla hafife almayın. Değeri ne olursa olsun hepsini ciddiye alın. Aynı şeyleri tekrarlayan paragraflardan ve birbirinin kopyası olan metinlerden kurtularak her müşterinin şahsına özel teklifler oluşturun. Sonrasında müşterinin dikkatini çekmek için daha canlı renkler, grafikler içeren bir sunum gerçekleştirerek, müşterilerinizin üzerinde iyi bir izlenim bırakın.

Özgün ürün ve hizmetleri araştırın.

Müşteri profili sürekli olarak değişkenlik göstermektedir. İnsanlar işinde uzman olan kişilerle görüşmek istemektedirler. Bir veya daha fazla özgün ürün ve hizmeti araştırarak kendi bilgi seviyenizi ve uzmanlığınızı arttırın.

Sadece büyük satış gerçekleştirme tutkusunu bırakın.

Büyük işler ve satışlar gerçekleştirmek şüphesiz ki harika bir şeydir. Fakat küçük satışları da göz ardı etmeyin. Örnek vermek gerekirse, çalışan sayısı iki ila altı arasında değişen home ofis çalışan binlerce şirket vardır. Onlara nasıl satış yapabileceğinizi hiç düşündünüz mü? Eğer bunu yapabilirseniz, önümüzdeki bir kaç yıl boyunca inanılmaz miktarda kazanç elde edebilirsiniz.

Sıcak iletişim kurun.

İşletme mailleri genellikle resmi, soğuk, katı, ciddi ve sıkıcı bir tonda olur. Satış yaparken ihtiyaç duyulan ve büyük önem arz eden canlı, enerjik ve heyecanlı hislerden yoksunlardır. Müşterilerinize onlarla konuştuğunuz tonda mailler gönderin. Yazının kapanışında vermek istediğiniz notu açık ve net şekilde verin.

 Doğru kazançlara kendinizi odaklayın.

Satış ile ilgili uzmanların bile atladıkları için zarar gördükleri bir diğer husus ise kazanç listesine gerekli önemi göstermemek ,bu oldukça yanlış ve etkisiz bir satış yöntemidir. Her kazanç, müşterinin ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır. Müşteri ihtiyaçları göz önüne alınarak işe başlanmalıdır  .Eğer alıcılarınız dakikada 150 kopyaya ihtiyaç duymuyorsa, onlara son model bir fotokopi makinesi satışı yapmak pek mantıklı olmayacaktır.

Müşterilerinizi eğitin.

Birlikte iş yaptığımız kişilerle konuşurken dünya değişiyor ve değişim sürekli devam etmektedir. Nasıl düşündüğümüz çok önemli . Fikirlerinizin kalitesinin  yüksek olması neredeyse mecburiyet haline geldi. Fikirleriniz ile müşterilerinize ışık tutmanız çok değerli olacaktır O halde bu fırsatı kullanın ve müşterilerinizi eğitmeye odaklanın.

 Kendinizi işinizle  bütünleştirin

Kendinizi sadece bir “şirket temsilcisi” olarak düşünmeyin. Müşterilerinize şirketin ve sizin aslında bir bütün olduğu hissini verin.

Doğru stratejileri uygulayan satış temsilcileri, eskide kalmış yaklaşımları uygulayan diğer satış temsilcilerine göre oldukça fazla bir avantaja sahiptir.

 

Siz bütün bunlara enerjinizi harcarken ,biz Ofisweb olarak tüm ofis yükümlülüklerinizi üstleniyoruz. Sanal ofisler de gerçek çözümler sunarak sizi ofis yönetim maliyetlerinden ve sorumluluğundan kurtarıyoruz.

Telefonlarınız istediğiniz şekilde cevaplanır ,müşterileriniz istediğiniz şekilde karşılanır üstelik işinize fayda sağlayacak ofis komşularınız olabilir ve onlarla fikir alışverişinde bulunabilirsiniz.

Sadece sanal ofis hizmet bedeli ödeyerek ,ofis kiralama, tüm faturalar sekretarya ,aidat temizlik gibi tüm giderlerden bağımsız profesyonel bir ofise sahip oluyorsunuz.

Esnek kontrat süreleri, Avantajlı fiyatlar, Gerektiğinde çeşitli boyutlardaki ofisleri ya da önceden tüm hazırlıkları yapılmış toplantı odası kiralama yoluyla misafirlerinizi ağırlayabilir, Özel telefon numarası, Sekreterlik hizmeti, servislerinden yararlanabilir ve  sadece işinize odaklanırsınız.

 

Sanal ofislerde gerçek çözümler ile bulaşmak üzere…

ofis-web-tr-logo