Sanal ofisin olmayan giderleri | OfisWeb

Sanal ofisin olmayan giderleri

Bugün sizlerle bahsini geçirmek istediğimiz bir konu var. O konunun ne olduğuna değinecek olur isek, konumuz sanal ofisin olmayan giderleri yani başlıkta da belirttiğimiz gibi.

 

Peki, nedir bu sanal ofisin olmayan giderleri yani bu nasıl bir deyim diye düşündüyseniz sizlere tam da bu konuda yardımcı olacağız. Aslında bahsetmek istediğimiz şey normal bir ofis sahibi nelere masraf eder ve bu masraflardan hangileri sanal ofis kullanıcılarının başına gelecek masraf çeşitlerinden değildir. Yani diyoruz ki bu işten müşterinin kârı ne oluyor? Tam olarak gelin sizlerle bunların cevabını vermiş olalım.

Ofis

Öncelikli olarak bir ofis kiraladığınız anda masraf etmeye başlıyorsunuz. Bunun en büyük götürülerinden biri de stopajdır. Peki nedir bu kira stopajı?

 

Kamu kuruluşu olsun, iktisadi kamu kuruluşu, sair kurum, ticari şirket , iş ortaklığı, vakıf, dernek ve vakfların iktisadi işletmesi, kooperatif, yatırım fonu yönetenler, vs… mal sahibinin gelirine göre bir stopaj ödemesi yapmak durumundadır.

 

Bu durumda kanunen mal sahibinde ödediğimiz net kiranın %25 i kadar yada brüt kira üzerinden %20 si kadar bir ödemeyi de kira stopajı olarak devlet tarafından kiracıdan vergilendirilmektedir. Kiranın kapsamına giren stopaj ücretini eğer kiracı ödemezse, tahliye edilmesine neden olur. Kira stopajının kiracı tarafından ödenmemesinden aslında bir yolu var ama takdir edersiniz ki mal sahipleri sizce bunu bilmez mi ? veya uygular mı? Biz yinede belirtmiş olalım kira sözleşmesinde eğer kiranın bedeli brüt olarak belirtilmiş ise kiracının ödeyeceği tutar stopajı da içerisinde bulunduruyor anlamına gelmektedir. Kiracı stopajı ödemek zorunda değildir. Mal sahibinin de istemesi mümkün değildir. Ancak kira sözleşmesinde kira bedelinin net gider olduğu belirtilmiş olacak ki stopaj masrafınız harici olsun. Bir kere değil burada her ay ödenecek net kiranın %25’i büyüklüğünde bir masraftan bahsediyoruz.

 

Birincil masrafımızı konuştuktan sonra artık sıra geldi diğer masraflardan konuşmaya. Ofis tutulduktan sonra özene bezene ofisimizi dekore etmemiz gerekecek değil mi? Sonuçta orası sizin ofisiniz yani iş merkeziniz ya müşterileriniz geldiğinde görünüme önem verir de ya bu işlerinizi etkiler ise.

 

Tabii ki bu düşünceler ile başlayacak dekorasyon serüvenimizde önce yeni bir boya masrafımız var. Çok becerikliyseniz ve iş kurmak sizi yeterince yormamış ise boyayı da kendim yaparım aslında benim boyacı olmam gerekiyormuş düşüncelerine sahip iseniz size tavsiye ederiz ki bizce de kendiniz boyamalısınız çünkü gerçekten ucuza geliyor. Bu devirde bir boyacı masrafı küçücük ofiste olsa ciddi tutarlara mal olacaktır.

 

Neyse ki boya serüvenimizi de atlattığımıza göre şimdi dekorasyonun diğer bir adımı olan ofis mobilyası diye tabir ettiğimiz masa sandalye koltuk kombinasyonlarının çeşitlerine dikkatlice baksanız iyi olacaktır. Çünkü gerçekten dudak uçuklatabilir. ( Tabii ki bizim tabirlerimiz yeni iş kurmaya çalışan girişimci parası fazla olmayan, doğru düzgün desteği olmadan hayatta bir başarıya imza atma hevesi ile işe kalkanları kapsıyor. Eğer siz bu kapsama girmiyorsanız tabirlerimizi üzerinize alınmadan yazıyı okumaya devam edebilirsiniz. ).  Hadi mobilyaları da bir kaç bincik masrafla hallediverdik diyelim.

 

Şimdi işinizin başına geçtiniz yeni ofisinizde peki şimdi ne olacak. İş mi size gelicek siz mi iş kovalıyacaksınız. Pazara çıkıp koşuşturmanız gerekicek öyle değil mi? Peki daha yepyeni ofisinizi öyle kapatıp dışarda gezmek için mi ofis açtınız? O zaman yapmanız gerekenlerin başında ya pazarlama için dışarıda koşuşturacak bir eleman almanız olacaktır yada işinizi şansa bırakmak istemiyorsanız sizin sahaya inmeniz gerekiyordur.

 

Artık sahaya sizin indiğinizi düşünüyoruz. Zaten aksi yönde olacakları sıralayacak olursak öncelikle dışarıda çalıştırdığınız elemana bir temel maaş vermeniz gerekecek ve temel masraflarını karşılamanız gerekecek. Saha elemanı olduğu için güvenemeyebilirsiniz. Üstelik saha elemanları genelde bağlayacakları işlerden de komisyon alıyor olucaklar. Bu gibi durumların oluşmasını istemediğiniz için sahaya indiğinize kanaat kıldık.

 

Peki ya ofis! Şimdi siz sahaya inmeyi göze aldığınıza göre kendi reklamınızı yapacaksınız, müşteriler edineceksiniz peki ya ofis boş mu kalsın. Ofiste durup geleni karşılayacak siz yokken gelen insanları bilgilendirecek. Gelecek müşterinin kaçmasını engelleyecek birde sekretere ihtiyacınız var. Tabi sekreterden önce ofisinizin elektrik aboneliği, telefon, internet gibi aboneliklerinin hepsi ile uğraşarak bunları da ortadan kaldırdığınızı varsayalım.

 

Sekreteriniz bütün gün ofiste nasıl patlamadan duracak? O zaman ofisinize bir çay kahve makinesi, bir klima gibi masraflarınız da olucak unutmayalım. Yani iş kuracakların yeni başlayacakların girişimcilerin canını sıkmak ya da huzurunu kaçırmak gibi bir isteğimiz olmadığı için size bu yazıyı yazıyoruz. Ve hatta bu siteyi inşa ediyoruz.

 

Girişimcinin yanında olmak için varız! Bu yüzden sanal ofis sektöründe yer alıyoruz. Etrafımızdaki çoğu maddi imkanlardan dolayı girişimde bulunamayan insanlar için OfisWeb sektörün daima en uygunu olarak sizlere hizmet vermeye devam ediyor olacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Ara